عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395
بازدید : 689
نویسنده : علی

 فرشته مرگ برای گرفتن جان انسانها از پیامبران خدا گرفته تا عادی ترین انسانها روش های متفاوتی دارد.

 روزی عزاییل نزد ابراهیم(ع) آمد تا جان او را قبض کند. ابراهیم(ع) مرگ را دوست نداشت.
 
 عزراییل متوجه ی خدا شد و عرض کرد: ابراهیم(ع) مرگ را ناخوش دارد. خداوند به عزراییل وحی کرد: ابراهیم(ع)را آزاد بگذار، چرا که او دوست دارد زنده باشد و مرا عبادت کند.
 
 مدت ها از این ماجرا گذشت تا روزی ابراهیم(ع) پیرمرد بسیار فرتوتی را دید که آنچه می خورد، نیروی هضم ندارد و آن غذا از دهان او بیرون می آید. دیدن این منظره سخت و رنج آور، موجب شد که ابراهیم(ع)ادامه زندگی را تلخ بداند و به مرگ علاقه مند شود. در همین وقت به خانه ی خود بازگشت ناگاه یک شخص بسیار نورانی را که تا آن روز چنان شخص زیبایی را ندیده بود مشاهده کرد و پرسید: تو کیستی. او گفت: من فرشته ی مرگ هستم. ابراهیم(ع) گفت: چه کسی است که از نزدیک شدن به تو و دیدار تو بی علاقه باشد، با اینکه دارای چنین جمال دل آرایی هستی. عزراییل گفت: ای خلیل خدا، هر گاه خداوند خیر و صلاح کسی را بخواهد، مرا با این صورت نزد او میفرستد و اگر شر و بدی او را بخواهد، مرا در چهره ی دیگر نزد او  می فرستد. آنگاه روح ابراهیم(ع) را قبض کرد. به این ترتیب ابراهیم در سن 175 سالگی با کمال دل خوشی و شادابی به سرای آخرت شتافت.


:: برچسب‌ها: عزراییل , خوشاب , سلطان اباد , جان , مرگ ,
تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395
بازدید : 723
نویسنده : علی

 امام علی (ع):قیامت پیش روی شما و مرگ در پشت سر، شما را می راند.سبکبار شوید تا برسید.همانا آنان که رفتند در انتظار رسیدن شما هستند.

امام علی(ع) در خطبه بیستم کتاب نهج البلاغهدر مورد علت پنهان بودن اسرار پس مرگ می فرماید:آنچه را مردگان دیدند، اگر شما می دیدید ناشکیبا بودید و می ترسیدید؛ و می شنیدید و فرمان می بردید.ولی آنچه آنها مشاهده کردند بر شما پوشیده است و نزدیک است که پرده ها فروافتد.
 
امام علی(ع) در ادامه این خطبه پرمغز مطالب عبرت آموز دیگری را بیان می کند و می فرماید:در دنیا حقیقت را به انسان نشان داده اند،اگر به درستی بنگرید؛ و به ندای حق گوش فرا دهید، در همین دنیا نیز مطالب عبرت آموز اندرز دهنده را همه انسانها خواهند دید .
 
امام(ع) همچنین در مورد عاقبت انسان و راه رسیدن به رستگاری می فرماید:قیامت پیش روی شما و مرگ در پشت سر، شما را می راند.سبک بار شوید تا برسید.همانا آنان که رفتند در انتظار شما هستند.
 
در مورد جمله 《سبکبار شوید تا برسید》که کلام نورانی امیرالمومنین علی(ع) باید گفت که کلامی کوتاهتر و پر محتوا تر از آن در نهج البلاغه دیده نشده است.این جمله بسیار پرمعنی و حکمت آموز است که تشنگی را با آب حکمت از بین می برد.


:: برچسب‌ها: امام علی , خوشاب , سلطان اباد , ,
تاریخ : جمعه 19 آذر 1395
بازدید : 671
نویسنده : علی

رهبری

 


بر اساس گواه هاى استوار و دلیل هاى محكم, فقاهت هماره با تحول و نوآورى درآمیخته و همراه بوده است.
دامن گسترى فقه و به درآمدن آن از دایره محدود و چهارچوبى كه كتاب هایى چون: مقنع و مقنعه براى آن ترسیم كرده بودند, به ساحت و عرصه اى بس فراخ و با چشم اندازى بس گسترده و بحث هاى پرشاخ و برگ و فرع هاى گسترده و پردامنه كه در كتاب هایى بسان جواهر و مكاسب جلوه گر شده و نمود یافته گواه این سخن است.
در هر برهه اى كه فقیهى ژرف اندیش, كاونده, همه سونگر و زمان شناس, دست به ابتكار و نوآورى در شیوه استنباط زده است به ژرفا افزوده و به میزان درخورى, در ساحت مقدس فقه, بالندگى و پویندگى آفریده است و گاه تلاش او در ساحت فقاهت, نقطه آغازى شده براى تحولى مهم در سیر تكاملى فقه.
در اساس به كارگیرى تمام تلاش و توان و تكاپوى بسیار براى فهم درست احكام دین, كه معناى حقیقى اجتهاد است نمى تواند با ایستایى و جمود بر روش پیشینیان پا بفشرد و هموار باشد. نوآورى و تحول همه سویه در روش, جزو حقیقت اجتهاد است.
جلوه گرى, رخشانى و پرتوافشانى چهره هاى آفتاب گون پردرخششى همچون: ابن عقیل, شیخ طوسى, ابن ادریس, علامه حلّى, محقق حلّى, محقق كركى, محقق اردبیلى, صاحب جواهر, شیخ انصارى و… بر تارك تاریخ فقه, بدان سبب بوده كه موج آفریده اند, طرح نو در افكنده اند, سكون و ركود را برنتافته اند, پوسته عادت ها را شكافته و در روش استنباط, راه هاى نارفته را رفته اند. این پدیده بزرگ در تاریخ فقاهت دوره هاى بالنده و پوینده را رقم زده است و هر دوره اى با شاخصه ها و ویژگیهایى.
و امروز نیز اگر خیزش بزرگ پاس داشته شود, خیزش ها پدید خواهد آمد و زمینه و بستر را براى حركت هاى فقهى بزرگ, مهیا خواهد ساخت.
برپایه همین نقش آفرینى است كه تحول و تكامل فقاهت و روش استنباط, همواره جایگاهى مهم در مطالبات رهبر فرزانه انقلاب از حوزه داشته است. و معظم له كراراً بر ضرورت توجه به آن و تأثیرى كه مى تواند داشته باشد تأكید فرموده اند.
فقاهت, یعنى شیوه استنباط, خود این هم به پیشرفت احتیاج دارد. این كه چیز كاملى نیست, بلكه متكامل است. نمى شود ادعا كرد كه ما امروز دیگر به اوج قله فقاهت رسیده ایم و این شیوه, دیگر بهتر از این نخواهد شد. نه, از كجا معلوم است؟ شیخ طوسى ملّاى با آن عظمت, فقاهت داشت. فتاواى ایشان را در یك مسأله فقهى ببینید. امروز كدام مجتهد حاضر است آن گونه بحث كند؟ آن فتاوا ساده و سطحى است. مجتهد امروز, هرگز راضى نمى شود كه آن طور كار كند و استنباط نماید. فقاهت در دوره هاى متعدد تكامل پیدا كرده است.(آذرماه /74)
کک

 


:: برچسب‌ها: خوشاب , سلطان آباد , رهبری , مقام معظم رهبری , امام خامنه ای , صالحین ,
تاریخ : سه شنبه 16 آذر 1395
بازدید : 839
نویسنده : علی

..................دوره جلسه قران صالحین شهید عربشاهی..................



:: برچسب‌ها: جلسه , قران , خوشاب , صالحین , سلطان اباد , شهیدعربشاهی ,

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خوشاب و آدرس khoshabnt.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 553
بازدید کل : 78879
تعداد مطالب : 149
تعداد نظرات : 114
تعداد آنلاین : 1



لینک باکس هوشمند پردیس

وو
................................. .. Instagram

RSS

Powered By
loxblog.Com