عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 24 خرداد 1393
بازدید : 3111
نویسنده : علی

 یک راننده روسی در یک اتفاق نادر موفق به عسکبرداری از یک شهاب سنگ در مورمانسک روسیه شده است.

گفتنی است، این شهاب سنگ پس از انفجار در جو وارد فضایی زمینی شده و در آنجا منفجر شده که تولید نور زیادی در آسمان نموده است.


بررسی‌ها نشان می‌دهند، این شهاب سنگ به لحاظ بزرگی همانند شهاب سنگ فرود آمده در منطقه سیبری روسیه در سال 2013 است که خسارت و جراحات فراوانی را در منطقه و بین اهالی بومی ایجاد نمود.


از جمله نکات قابل توجه در این شی نورانی عجیب در آسمان کشور روسیه عدم وجود انفجار در زمین است.

تاریخ : سه شنبه 13 خرداد 1393
بازدید : 3433
نویسنده : علی

چرابه امام سجاد(ع)«ابن الخیرتین»می گویند/آخرین وصیت حضرت زین العابدین (ع)

 بنا به روایتی از امام محمد باقر(ع)، على بن الحسین (ع) را از آن رو «ابن الخیرتین»(فرزند دو سلسله برگزیده) مى گویند که پدر گرامی شان امام حسین(ع) از برگزیده عرب یعنی هاشم و مادر بزرگوارش شهربانو برگزیده غیرعرب یعنی از فارس است.

 

حضرت علی بن حسین(ع) ملقب به «زین العابدین» و «سید السجادین» در پنجم شعبان سال 38 هجری در مدینه به دنیا آمد. مادر گرامی ایشان شهربانو دختر یزدْگِرد (آخرین پادشاه ساسانى) است. در مورد شهربانو مطالب گوناگونی گفته شده است اما در الکافى به نقل از جابر و او از امام باقر(ع) آمده که حضرت فرمود: «هنگامى که دختر یزدگِرد را بر عُمَر، وارد کردند، دوشیزگان مدینه براى تماشایش آمدند و مسجد [پیامبر(ص)] از نور ورودش روشن شد. چون عمر بر او نگریست، [آن بانو ]صورت خود را پوشاند و گفت: اُف به روزگار هرمز باد! عمر گفت: آیا به من دشنام مى دهد؟ و قصد [تنبیه] او را کرد. امیرمؤمنان، على(ع) به او فرمود: تو چنین حقّى ندارى. او را در گزینش مردى از مسلمانان، آزاد بگذار و او را سهم غنیمتىِ همان مردى قرار ده که برگزیده است. آن دختر آمد تا دستش را بر سر حسین(ع) گذاشت. امیرمؤمنان، على(ع) به او فرمود: نام تو چیست؟ گفت: جهانشاه. امیر مؤمنان(ع) به او فرمود: بلکه شهربانو. سپس به حسین(ع) فرمود: اى ابوعبدالله! همانا او برایت بهترینِ زمینیان را به دنیا مى آورد. او على بن الحسین (امام زین العابدین(ع)) را به دنیا آورد. از این رو به على بن الحسین(ع) فرزند دو سلسله برگزیده مى گفتند: برگزیده عرب، هاشم و برگزیده غیر عرب، فارس».

امام سجاد (ع) چهارمین امام شیعه در سال ۳۸ قمری متولد شد و دوران رشد خود را در عهد امامت امام مجتبی (ع) و پدر خود حسین بن علی (ع) سپری کرد. در کربلا حاضر شد، اما به دلیل بیماری نتوانست در جنگ شرکت کند. پس از آن قریب 34 سال (تا سال ۹۴ قمری) رهبری شیعیان را بر عهده داشت. این دوره، دوره ای سخت بود و شیعیان به شدت تحت فشار امویان قرار داشتند. آن حضرت از راه های گوناگون توانست شیعیان خالص را در اطراف خویش گرد آورد و راه را برای فرزندش امام باقر (ع) باز کند. از مهم ترین یادگارهای امام سجاد (ع) دعاهای آن حضرت است که مشحون از مفاهیم عالی اخلاقی و عبادی و سیاسی است. مجموعه این دعاها به صورت کتاب بسیار نفیسی به نام «صحیفه کامله سجادیه» درآمده است. و رساله ای هم از آن حضرت به جا مانده که به نام «رساله حقوق» معروف است.

ابوالحسن و ابومحمد  از کنیه های مشهور امام سجاد(ع) است و القاب مشهوره آن حضرت : زین العابدین و سیدالساجدین و العابدین و زکى و امین و سجّاد و ذوالثّفنات و نـقـش نـگـیـن آن جناب به روایت حضرت صادق(ع) «اَلْحَمْدُللّهِ الْعَلِىّ» بوده و به روایت امام محمد باقر(ع) «اَلْعِزَّةُ لِلِّه » و به روایت حضرت ابوالحسن موسى کاظم(ع)، «خَزِىَ وَ شَقِىَّ قاتِلُ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلىِ(علیه السلام)» بوده است.



:: برچسب‌ها: امام سجاد , خوشاب , امام زین العابدین , سلطان اباد , وصیت ,
تاریخ : دو شنبه 12 خرداد 1393
بازدید : 2954
نویسنده : علی

 

 
 

گلهایی عحیب و حیرت انگیز که تا بحال ندیده اید!

شاید شما هم تا اسم گل را میشنوید یاد گل رز یا لاله می افتید اما حقیقت این است که صدها هزار نوع گل مختلف در این کره خاکی وجود دارد. اما در این بین بعضی به دلیل تشابه بیشتر با موجودات زنده ای که ما میشناسیم حیرت انگیز جلوه میکنند. توجه داشته باشید که تصاویر زیر به هیچ عنوان فتوشاپی نیست و تمام این گل ها ساخته دست مهندس هنرمند این عالم و اکثر شان از نژاد نوعی ارکیده هستند.

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net




:: برچسب‌ها: گل , خوشاب , قشنگ , زیبا , سلطان اباد , شهرستان خوشاب , گلهای وحشی ,
تاریخ : یک شنبه 11 خرداد 1393
بازدید : 3300
نویسنده : علی

 
 

 

 
 

منتخبی از کاریکاتورهای مفهومی و عمیق

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net

مجله آنلاین ایران‌سان | www.IranSun.net



:: برچسب‌ها: خوشاب،کاریکاتور،مفهوم، ,

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خوشاب و آدرس khoshabnt.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 91
بازدید ماه : 514
بازدید کل : 78840
تعداد مطالب : 149
تعداد نظرات : 114
تعداد آنلاین : 1



لینک باکس هوشمند پردیس

وو
................................. .. Instagram

RSS

Powered By
loxblog.Com