عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 28 مرداد 1392
بازدید : 2709
نویسنده : علی

دعاى استغفار امير المؤمنين (ع) جهت فزوني روزي و اولاد

امام رضا ، از پدرانش ، از امام سجاد ، و او از پدرش امام حسين عليهم‏السلام نقل مى‏كند:

 روزى در خدمت حضرت على عليه‏السلام نشسته بودم كه مرد عربى وارد شد و گفت: اى اميرالمؤمنين مردى هستم عيال وار و از مال دنيا چيزى ندارم.

 امام عليه‏السلام فرمود: اى برادر عرب چرا استغفار نمى‏كنى تا حالت اصلاح شود، مرد عرب گفت: اى اميرالمؤمنين من بسيار استغفار مى‏كنم و حالم تغيير مى‏كند، امام فرمود:

  خداوند مى‏فرمايد :

«اِسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ اِنَّهُ كانَ غَفّارا  يُرْسِلِ السَّماءَ عَلَيْكُمْ مِدْرارا  وَ يُمْدِدْكُمْ بِاَمْوالٍ وَ بَنينَ وَ يَجْعَلْ لَكُمْ جَنّاتٍ وَ يَجْعَلْ لَكُمْ اَنْهارا»

 از پروردگارتان آمرزش بخواهيد كه او بسيار  آمرزنده است بارانهاى پربركت آسمان را پى‏درپى بر شما فرو مى‏فرستد و اموال وفرزندان شما را افزون مى‏كند و براى شما باغهاى‏خرم وسر سبز ونهرهاى آب جارى قرار مى‏دهد.

 اينك من استغفارى به تو ياد مى‏دهم كه هنگام  خواب آن را بخوان تا خداوند روزيت را زياد گرداند. آنگاه حضرت امير  عليه ‏السلاماستغفارى را نوشت و به مرد عرب داد و فرمود: هنگامى كه خواستى بخوابى و به بستر  بروى اين استغفار را با حالت گريه بخوان و اگر گريه‏ات نيامدخود را به حالت گريه كنندگان در آور.

امام حسين  عليه‏السلام مى‏فرمايد: در سال بعد، مرد عرب نزد پدرم  آمد و گفت: اى اميرالمؤمنين خداوند نعمتش را بر من تمام نموده تا آنجا كه جائى براى نگهدارى مال وحيوانات خود ندارم، امام عليه‏السلامفرمود: اى برادر عرب، سوگند به خدائى كه محمد را به حق به رسالت برگزيد، هيچ بنده‏اى اين استعفار را نمى‏خواند جز آنكه خداوند گناهانش را آمرزيده و حوائج مشروعش را بر آورده مى‏سازد، و به بركت اين استغفار مال و فرزندانش را افزايش مى‏يابد. الصحيفة العلويّة الجامعة، ص 164 دعاى شماره 70 تأليف سيد محمد باقر ابطحى، چاپ: قم ـ  مؤسّسة الإمام المهدى.

 



:: برچسب‌ها: دعا , استغفار , حضرت علی(ع) , روزی , فزونی ,
تاریخ : دو شنبه 28 مرداد 1392
بازدید : 2364
نویسنده : علی

( رویای حیوانات )
 
 
 

FunAndFunOnly (www.mails4u.net.tc) - SridhaR
.......
.........
.......



FunAndFunOnly (www.mails4u.net.tc) - SridhaR
.........
........
.......



FunAndFunOnly (www.mails4u..net.tc) - SridhaR
........
..........


رویای حیوانات







FunAndFunOnly (www..mails4u..net.tc) - SridhaR



:: برچسب‌ها: رویا , حیوان , خوشاب , رویای حیوانات , حیوانات ,
تاریخ : شنبه 26 مرداد 1392
بازدید : 2494
نویسنده : علی

امام جمعه خوشاب :اگر می خواهید پست و مقام و میز شما را به بهشت برساند راه آن پس از ایمان به خدا ، خدمت به جامعه است.

emamj

امام جمعه خوشاب خطاب به صاحبان پست و مقام  گفت: اگر می خواهید پست و مقام و میز شما را به بهشت برساند راه آن پس از ایمان به خدا ، خدمت به جامعه است.

حجت الاسلام محمدصاحبی در خطبه های این هفته شهرستان خوشاب  با اشاره به خدمات خوب مسوولان و ضمن تقدیر از کلیه خدمتگزاران به مردم افزود: در عین حال برخی افراد را این صندلی ها بدجور گرفتار کرده است که راه علاج این بیماری توجه به خدا و اهل بیت (ع)می باشد.

 وی خدمتگزار مردم  و متواضع بودن  را از جمله شرایط مسئولان عنوان کرد و گفت : مسئولان بایستی خدمت به مردم  را برای همیشه در سرلوحه کار قرار دهند

 امام جمعه خوشاب با اشاره به 26 مردادماه سالروز ورود آزادگان به میهن گفت : حدود چهل هزار آزاده در زندانهای مخوف صدامیان بودند که اولین گروه در 26 مرداد ماه 69 به آغوش خانوادهایشان باز گشتند .

وی با بیان اینکه آزادگان رنج و سختی زیادی را  در راه میهن متحمل شدند  افزود:ما باید قدر این آزادگان را بدانیم.

همچنین با اشاره به هشتم شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع یه دست وهابیون آل سعود را محکوم و انان را دشمنان اصلی اسلام وشیعه دانست که با این کار قلب مسلمانان را تا ابد جریحه دار نمودند.

 وی به بعضی از نشانه های انسان های خوب و بندگان شایسته اشاره کردو گفت: انسانهای خوب کسانی هستند که غیبت نکنند دروغ نگویند به مرتبه و مقامی رسیدند خود را فراموش نکنندکه که بودند و چه شدند.

وی به تواضع رسول اکرم(ص) اشاره کرد و گفت انقدر  پیامبر متواضع بود ند که هنگام نشستن داخل مسجد و کنار اصحاب خود کسی  هیچ وقت متوجه نمی شد که کدام یک از کسانی که در مسجد هستند پیامبر است.

وی گفت:بنده مخلص خدا اهل بحث جدال نیست و همیشه در آرامش است حرفی که بزنند گره گشاست و همیشه مشکلات مردم راحل می کنند

   

 

 



:: برچسب‌ها: نماز جمعه , خطبه , خوشاب , ,
تاریخ : جمعه 25 مرداد 1392
بازدید : 2729
نویسنده : علی

عکسهای از روز عید سعید فطر در شهر سلطان اباد(شهرستان خوشاب)

 

namaz fetr-khosh-ab.blogfa.com2

                   

 



:: برچسب‌ها: عید فطر , سلطان اباد , خوشاب , مصلی ,
تاریخ : جمعه 25 مرداد 1392
بازدید : 2761
نویسنده : علی

ماندار خوشاب گفت : خبرنگاران با صداقت و امانتداري خبري، هدايت افكار عمومي جامعه را بر عهده دارند.
به گزارش صبح خوشاب  مهندس حسين ابراهيمي كردياني روز پنجشنبه در دیداربا اصحاب رسانه گفت:خبرنگاران با انعكاس دقيق ، درست و شفاف مسائل و مشكلات جامعه مطالبات حقيقي مردم را پيگيري مي كنند.
وي صداقت در گفتار، اطلاع‌رساني شفاف، اميد بخشي به مردم و پرهيز از سياه‌نمايي را از مهمترين وظايف خبرنگاران عنوان كرد و افزود : خبرنگاران مي توانند با تقويت روحيه پاسخگويي در بين مسوولان اطمينان و آرامش را به جامعه تزريق كنند.
اين مسوول از رسانه هاي گروهي به عنوان چشم بيدار نظام مقدس جمهوري اسلامي نيز نام برد و گفت: رسانه ها بهترين پل ارتباطي بين مردم و مسوولان هستند.
مهندس ابراهيمي كردياني با اشاره به رسالت عظيم و حساس اصحاب رسانه در جامعه، گفت : خبرنگاران در شفاف سازي عملكردها ، ترويج انديشه هاي اسلامي و مبارزه با جنگ نرم نيز نقش موثري را دارند.
وي خواستار همكاري بيشتر مسوولان دستگاه هاي اجرايي با خبرنگاران اين شهرستان شد و گفت : خبرنگاران با بيان نقاط ضعف موجب علاج مشكلات و نيز بيان نقاط قوت موجب ايجاد روحيه مضاعف براي تلاش بيشتر مي شوند.
فرماندار خوشاب با تبريك روز خبرنگار از تلاش هاي صادقانه خبرنگاران اين شهرستان تقدير كرد و گفت : يكي از رسالت هاي مهم خبرنگاران در شهرستان پس از صداقت و امانتداري ، معرفي جايگاه خوشاب با پيشينه غني فرهنگي و ياري كردن مسوولان براي توسعه اين شهرستان است.

خبرنگار صدا وسیما با نقد چند مورد از فرماندار خواستار نگاه وبژه به خبرنگاران  ومشکلات پیشروی اصحاب زسانه شد

منبع:sobhekhoshab.ir



:: برچسب‌ها: خبر نگار , خوشاب , فرماندار ,
تاریخ : دو شنبه 7 مرداد 1392
بازدید : 2929
نویسنده : علی

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‏
إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ (۱)
وَ ما أَدْراکَ ما لَیْلَةُ الْقَدْرِ (۲)
لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ (۳)
تَنَزَّلُ الْمَلائِکَةُ وَ الرُّوحُ فِیها بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ کُلِّ أَمْرٍ (۴)
سَلامٌ هِیَ حَتَّی مَطْلَعِ الْفَجْرِ (۵)

با توجه به آیات سوره قدر می‌توان به فضیلت‌های شب قدر پی برد:
۱. قرآن در آن نازل شده است.
۲. عبادت و احیای آن معادل بیش از هزار ماه است.
۳. خیرات و برکات الهی در آن شب نازل می‏شود.
۴. رحمت خاص خدا شامل حال بندگان می‏گردد.
۵. فرشتگان و روح در آن شب نازل می‏گردند.

شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است. خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است. در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد. این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است. عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است. در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود. ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان(عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند. شب‌زنده‌داری و تلاوت قرآن و مناجات و عبادت در این شب، بسیار توصیه و تأکید شده است.

عظمت و فضیلت این شب بر سایر شبها را از این امور می‌توان به دست آورد:

۱) آمرزش گناهان: پیامبر خدا(ص) در تفسیر سوره «قدر» فرمودند:
«هر کس شب قدر را احیا بدارد و مؤمن باشد و به روز جزا اعتقاد داشته باشد، تمامی گناهانش آمرزیده میشود.»

۲) قلب رمضان: امام صادق(ع) فرمودند:
«از کتاب خدا استفاده می‌شود که شماره ماههای سال نزد خداوند، دوازده ماه است و سرآمد ماهها ماه رمضان است و قلب ماه رمضان لیلة القدر است.»

۳) نزول قرآن: طبق روایات، مجموع قرآن در شب قدر دفعی و یکباره بر پیامبر (ص) نازل شده است. این نزول دفعی و یکباره قرآن است، اما نزول تدریجی قرآن طی 23 سال دوران نبوت پیامبر گرامی(ص) به صورت الفاظ نازل شده است.
۴) برتر از هزار ماه: نزول همه‌ی ملائکه و روح در شب قدر بر زمین و سلام دادن بر بندگان خدا نشانه شرافت آن بر هزار ماه است. امام باقر(ع) فرمودند:
«عمل صالح در شب قدر از قبیل نماز، زکات و کارهای نیک دیگر بهتر است از عمل در هزار ماهی که در آن شب قدر نباشد.»

فرصت شب قدر را غنیمت بدانیم

شب قدر فرصتی است زرین و طلایی برای شستشوی آینه دل. این شب بهترین فرصت است تا خوبی‌ها را جایگزین بدیها، صلح و صفا را جایگزین اختلاف و تفرقه، احسان و نیکی را جایگزین ظلم و ستم، احسان به والدین را جایگزین عاق والدین و صله رحم را جایگزین قطع رحم نماییم. نیکو و شایسته است با صدقات قدمی در جهت آبادانی خانه آخرت برداریم و با اعمال نیک و خیر، ثواب دو چندان ببریم.
در شب قدر که شب‌زنده‌داری می‌کنیم، خداوند نام ما را در گروه نیک‌بختان ثبت می‌کند و آتش جهنم را بر ما حرام می‌سازد. آیا توفیقی بالاتر از این هست که آتش جهنم بر ما حرام شود و به خدا نزدیک‌تر شویم؟
دعاهای شبهای رمضان مجموعه‌ای است روشنی‌بخش که با تکرار تلاوت آنها، آموزش‌های آن‌ها به صورت هدف‌هایی برای ما در می‌آیند. پس هنگام خواندن این ادعیه شایسته و بهتر است مفهوم آنها را نیز همواره مدنظر داشته باشیم و با تلاش و کوشش به سوی این هدف‌های مطرح‌شده در دعاها گام برداریم.


:: برچسب‌ها: شب قدر , قدر , قران , رمضان , ماه ,

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خوشاب و آدرس khoshabnt.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 89
بازدید ماه : 512
بازدید کل : 78838
تعداد مطالب : 149
تعداد نظرات : 114
تعداد آنلاین : 1



لینک باکس هوشمند پردیس

وو
................................. .. Instagram

RSS

Powered By
loxblog.Com